Spolupráce Katedry multimédií a pojišťovny Kooperativa

O Katedře multimédií je známo, že je zaměřená na praktickou výuku. Místo biflování teorie podporuje studenty k získávání praxe během studia a motivuje je ke zpracovávání projektů od skutečných firem. Jedním z nejproslulejších partnerů je právě pojišťovna Kooperativa.

Během minulého roku se studenti Multimédií zapojili do příprav návrhů reklamních předmětů pro zmíněnou společnost. Na kurzu Řízení multimediálních projektů navrhli řadu reklamních dárků, které by běžné propagační materiály s přehledem strčily do kapsy. Příkladem může být filtrační láhev na vodu, brýle proti modrému záření či bezpečnostní chytrá zásuvka. Dárky odráží zaměření pojišťovny, ale zároveň jsou oproti běžným reklamním předmětům skutečně užitečné. Kooperativa a agentura GEN Katedry multimédií následně vybraly 30 nejlepších návrhů a společně je dopracovaly. Studenti multimédií si tak v rámci kurzu mohli vyzkoušet práci na skutečné zakázce a Katedra multimédií díky nim získala 15 000 Kč na nákup nové techniky pro studenty.

U zakázek, na kterých se studenti mohou zapojit do skutečného úkolu, to ale nekončí. Katedra multimédií i její studenti dlouhodobě spolupracují s Platformou VIZE 0. Jedná se o neziskový projekt, jenž usiluje o snížení úmrtnosti na českých silnicích. Katedra pro Platformu VIZE 0 nedávno připravila nový vizuální styl včetně nového loga a webových stránek. Kromě  těchto aktivit se studenti pravidelně účastní soutěže MOJE VIZE NULA, kde v pracovních týmech vymýšlejí kreativní řešení, jak zamezit vážným dopravním nehodám, úmrtím či zraněním z nich vedoucích. Hned na poprvé, kdy se studenti do soutěže zapojili, zazářila čtveřice studentů vedená Jakubem Jarolímkem, která se svou kampaní “Vrakoviště snů” překonala stovku zúčastněných týmů ze škol po celé České republice a umístila se na druhém místě. „Projekt byl založen na zobrazování reálných hrozeb. Jednalo se o instalace vraků havarovaných vozidel či falešných pokut za rychlost, jejichž cílem bylo snížit zmíněnou nehodovost“, vysvětluje Jakub, který projekt prezentoval před odborníky z Kooperativy, Policie ČR a Ministerstva vnitra.

To byl však jen začátek. Studenti se soutěže účastní i nadále a například v právě uběhlém semestru LS 2021 se do finálové pětice dostaly celkem tři studentské týmy z Multimédií.

Máme radost, že si naši studenti díky zmíněným spolupracím mohou vyzkoušet práci na reálných zakázkách a například tvorbou komunikační kampaně přispět k něčemu, co může mít reálný pozitivní dopad na život nás všech.