E-learning pomáhá i inovacím v autoprůmyslu jako u Valeo
E-learning pomáhá i inovacím v autoprůmyslu jako u Valeo. Společnost Valeo a Katedra multimédií FIS VŠE v rámci partnerství pracují na postupu zavedení e-learningu do firemní komunikace. Smyslem společného úsilí je posílit efektivitu sdílení informací a znalostí v rámci firmy a dále usnadnit novým zaměstnancům vstup do pracovního prostředí.
Moderní výukové nástroje mají smysl nejen v klasickém vzdělávání, ale i v interní podnikové komunikaci, která má krom informační funkce také funkci osvětovou a prakticky vzdělávací. Pro bezproblémový rozvoj firmy a zavádění inovací je potřeba zvládnout rychle porozumět novým věcem. Využití e-learningových vzdělávacích postupů s přítomností jednoduchých multimédií (například. obrázků, schémat nebo videí) může výrazně pomoci se získáním pozornosti a rychlostí předání zprávy. Pro zavedení do firemní praxe jsou samozřejmostí standardy a poskytnutí zázemí pro tvorbu a využívání.
„Znalosti jsou obzvlášť v prostředí R&D (research and development) klíčové ale nejen ty, spousta nových technologií, inovací a podnětů na inspiraci by měla být mezi zaměstnanci co nejvíce podporována. Proto jsem velmi ráda, že šíření můžeme podpořit návodem, jak tvorbu vlastních e-learningů vytvořit.” Komentuje Jitka Bendová situaci v interním vzdělávání z pohledu společnosti Valeo.
“Spolupráce s univerzitami je pro Valeo jedno z klíčových témat. Jsem rád, že výsledky dodané Katedrou multimédií FIS VŠE pomohou usnadnit realizaci našich vlastních e-learningových aktivit a celkově zefektivnit e-learning, který u nás má nezastupitelnou roli.” Dodává Ředitel vývojového centra Valeo Leoš Dvořák.
“Komunikace se postupně mění směrem ke krátkým intenzivním zprávám. Jakkoliv si můžeme říkat, jestli je to dobře nebo špatně, tak obsáhlé textové formáty jsou postupně nahrazovány vizualizacemi a audiovizuálními výstupy. Zpravodajské weby, sociální sítě a média obecně jsou toho kráskou ukázkou. Lidé zkrátka komunikují jinak a pokud chceme inovovat, měli bychom komunikovat tak, aby komunikace zaujala, udržela pozornost a bylo jí rychle porozuměno.” Komentuje Zdeněk Vondra, vedoucí Katedry multimédií FIS VŠE.
Společnost Valeo a Katedra multimédií FIS VŠE v rámci partnerství řeší tvorbu multimediálních výstupů pro vzdělávání i metodiku zavádění postupů do firemní praxe a její rozvoj. Klíčovými oblastmi inovace jsou interní komunikace a firemní školení. Zaměstnancům firmy by měla být poskytnuta vědomostní základna, aby byli schopni e-learning využívat a tvořit například pro prezentaci práce projektového týmu nebo pro sdílení informací o nových procesech. Vědomostní základna bude doplněná postupy pro přípravu obsahu, výběru vhodné multimediální formy a postupem technického zpracování s využitím firmě dostupných prostředku. Standardní formáty jako textový obsah mailové komunikace nebo PDF dokumenty se dlouhodobě ukazují jako nevhodný formát pro efektivní informování. Alternativou psaného textu jsou audionahrávky, videa a grafické podpůrné materiály které mohou mít informativní a ilustrativní charakter. Vytvořené výstupy budou v rámci partnerství rozpracovány a testovány ve spolupráci se studenty VŠE.