Program Multimédia v ekonomické praxi
► Využij svoji kreativitu a udělej si z ní kariéru.
Standardní délka studia: 3,5 roku *)
Předpokládaný počet přijímaných uchazečů: 60
Garant programu: doc. Ing. Stanislav Horný, CSc.
Garantující katedra: Katedra multimédií
*) Profesní program klade důraz na praktické uplatnění absolventů. Součástí studia je povinná praxe v oblasti multimédií.
Multimédia jsou nepostradatelnou součástí každodenní komunikace. Bakalářský program Multimédia v ekonomické praxi učí studenty, jak své kreativní dovednosti využít v reálném světě – od vymýšlení po realizaci.
Studenti programu proniknou do samotného procesu multimediální tvorby. Osvojí si dovednosti z oblasti fotografie, grafiky, videa a zvuku. Výuka je zaměřena na tvorbu komerčních výstupů, skrze které se studenti naučí zakázky nejen vytvořit, ale i profesionálně zadat a nacenit. Výuka je totiž doplněna o ekonomické a manažerské předměty, a proto studenti rozumí i finanční stránce kreativního řemesla.
Podstatnou část studia tvoří skupinové projekty. Při práci v týmech se studenti naučí spolupracovat, vyzkouší si, jak funguje kreativní tým, jednotlivé role a kompetence. Výukou je provází zkušení profesionálové z oboru, pod jejichž dohledem spolupracují na reálných zakázkách a vytváří si vlastní portfolio. V posledním semestru studenti absolvují odbornou praxi, proto studium trvá celkem 3,5 roku.
Absolventi mají komplexní vhled do kreativního průmyslu, plní schopností a zkušeností jsou připraveni naskočit rovnou do praxe. Uplatnění najdou na kreativních, koncepčních i manažerských pozicích zejména v malých a středních podnicích. Žádaní jsou v marketingových odděleních, mediálních společnostech, reklamních agenturách nebo IT odděleních orientovaných na uživatelská rozhraní. Neztratí se ani při zakládání vlastních podnikatelských záměrů zejména jako tvůrci obrazového a zvukového obsahu.
Klíčové oblasti studia:
- fotografie a fotografická postprodukce,
- 2D a 3D grafika a animace,
- video a zvuk – audiovizuální tvorba a postprodukce,
- marketing a komunikační strategie,
- projektové řízení multimediálních projektů,
- UX a UI design, webdesign.
Vyučované předměty
Multimediální povinné: | |
3D grafika | Design komunikací |
Digitální fotografie | Grafika a animace |
Multimediální projektový seminář | Multimediální technologie |
Počítačová grafika | Praxe v multimédiích |
Prezentační dovednosti | Profese v audiovizuální výrobě |
Projekt audiovizuální komunikace | Reklamní agentura |
Řízení multimediálních projektů (kreativita a produkce) | Sémiotika multimédií |
Tvůrčí zpracování jazyka a textu | Úvod do multimédií |
Web design a uživatelská rozhraní | Základy audiovizuální komunikace |
Základy digitální fotografie | Základy počítačové grafiky |
Zvuk a multimédia |
Ekonomicky povinné: | |
Autorské právo a průmyslové vlastnictví | Dotazníkové šetření – miniprojekt |
Ekonomie I | Management pro informatiky a statistiky |
Marketing 1 | Matematika pro ekonomy |
Osobní finanční plánování alternativně Finance podniku |
Právo pro multimédia |
Statistika alternativně Deskripce, vizualizace a komparace ekonomických dat pro Multimédia |
Účetnictví a daně individuálního podnikatele |
Ostatní povinnosti: | |
2 předměty z angličtiny | 2 zápočty z tělocviku |
Volitelné předměty: | |
3D animace (principy a aplikace) | 3D grafika III (principy herního designu) |
Databáze | Dějiny audiovizuální komunikace pro ekonomy |
Dějiny umění a způsoby estetického prožívání | Informace pro business (v angličtině) |
Kulturní politika, místní a regionální kultura | Multimediální tendr |
Offline média a informační strategie | Online komunikace |
Pokročilá postprodukce digitálních fotografií | Televizní a broadcastové procesy |
Trendy v multimédiích | Trendy v multimédiích 2 |
Trendy v multimédiích 3 | Veřejný sektor a financování v oblasti multimédií |
Webové aplikace | Webové technologie |
XML – Teorie a praxe značkovacích jazyků | Základy demografie |
Uplatnění absolventů
Uplatnění absolventů je na kreativních, koncepčních i manažerských pozicích zejména v malých a středních podnicích. Žádaní jsou v marketingových odděleních, mediálních společnostech, reklamních agenturách nebo IT odděleních orientovaných na uživatelská rozhraní. Neztratí se ani při zakládání vlastních podnikatelských záměrů zejména jako tvůrci obrazového a zvukového obsahu.
Absolvent může nalézt uplatnění v celém řetězci vzniku multimediálního produktu od managementu, marketingu a PR až po jednotlivé odborné kreativní profese:
- art director, creative director, idea maker,
- graphic a motion designer, editor,
- audiovizuální tvůrce a pracovník postprodukce,
- zvukař, asistent zvuku,
- UX & UI designer, UX researcher,
- projektový manažer, produkční audiovizuálního studia nebo produkce,
- communication strategist,
- specialista digitálního marketingu,
- specialista offline marketingu,
- správce sociálních sítí a tvůrce obsahu,
- zadavatel a hodnotitel multimediálních zakázek,
- konzultant v oblasti multimediální propagace,
- fotograf a pracovník fotografické postprodukce.
Navazující magisterské studium
Absolvent programu je připraven na vstup do praxe, nebo si může prohloubit své znalosti v navazujícím magisterském stupni:
Den otevřených dveří
Na Dni otevřených dveří se seznámíš s děním na fakultě a projdeš si prostory školy. Zároveň získáš hlubší pochopení nejen náplně studijních programů, ale také se dozvíš všechny klíčové aspekty vysokoškolského života.
Přijímací řízení
Fakulta informatiky a statistiky bude pro přijímání vycházet z výsledků testu v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) organizovaných společností SCIO (zde nazývaným přijímací zkouškou) – test z Obecných studijních předpokladů (OSP)/Všeobecných študijných predpokladov (VŠP).
Více informací o přijímacím řízení
Kontakt
Máš-li nějaké dotazy ohledně tvého budoucího studia nebo tě zajímá něco konkrétního, můžeš využít našeho projektu Stačí se zeptat. V projektu jsou zapojeni naši aktuální studenti, kteří pomáhají nově příchozím i stávajícím studentům odpovědět na jejich dotazy týkající se školy. Můžeš se na ně obrátit s jakýmkoli dotazem. Kromě toho máš i možnost napsat na studijní oddělení, které ti bude kdykoliv nápomocné v průběhu celého studia.