Program Multimédia v ekonomické praxi
Program: bakalářský profesní *) (3,5 roku)
Garant programu: doc. Ing. Stanislav Horný, CSc.
Garantující katedra: Katedra multimédií
*) Profesní program klade důraz na praktické uplatnění absolventů. Součástí studia je povinná praxe v oblasti multimédií.
Popis programu

Multimédia jsou nepostradatelnou součástí každodenní komunikace. Bakalářský program Multimédia v ekonomické praxi naučí studenty, jak vymýšlet, ale zároveň realizovat kreativní výstupy.
Studenti programu proniknou do samotného procesu multimediální tvorby. Osvojí si dovednosti z oblasti fotografie, grafiky, videa a zvuku. Výuka je zaměřena na tvorbu komerčních výstupů, skrze které se studenti naučí zakázky nejen vytvořit, ale i profesionálně zadat a nacenit. Výuka je totiž doplněna o ekonomické a manažerské předměty, a proto studenti rozumí i finanční stránce kreativního řemesla.
Podstatnou část studia tvoří skupinové projekty. Při práci v týmech se studenti naučí spolupracovat, vyzkouší si, jak funguje kreativní tým, jednotlivé role a kompetence. Výukou je provází zkušení profesionálové z oboru, pod jejichž dohledem spolupracují na reálných zakázkách a vytváří si vlastní portfolio. V posledním semestru studenti absolvují odbornou praxi, proto studium trvá celkem 3,5 roku.
Absolventi mají komplexní vhled do kreativního průmyslu, plní schopností a zkušeností jsou připraveni naskočit rovnou do praxe. Uplatnění najdou v médiích, marketingu, reklamě nebo jako tvůrci obsahu.
Klíčové oblasti studia:
- fotografie a fotografická postprodukce,
- 2D a 3D grafika a animace,
- video a zvuk – audiovizuální tvorba a postprodukce,
- marketing a komunikační strategie,
- projektové řízení multimediálních projektů,
- UX a UI design, webdesign.
Multimédia v ekonomické praxi na Dni (po)otevřených dveří
Vyučované předměty
Multimediální povinné: | |
3D grafika | Design komunikací |
Digitální fotografie | Grafika a animace |
Multimediální projektový seminář | Multimediální technologie |
Počítačová grafika | Praxe v multimédiích |
Prezentační dovednosti | Profese v audiovizuální výrobě |
Projekt audiovizuální komunikace | Reklamní agentura |
Řízení multimediálních projektů (kreativita a produkce) | Sémiotika multimédií |
Tvůrčí zpracování jazyka a textu | Úvod do multimédií |
Web design a uživatelská rozhraní | Základy audiovizuální komunikace |
Základy digitální fotografie | Základy počítačové grafiky |
Zvuk a multimédia |
Ekonomicky povinné: | |
Autorské právo a průmyslové vlastnictví | Dotazníkové šetření – miniprojekt |
Ekonomie I | Management pro informatiky a statistiky |
Marketing 1 | Matematika pro ekonomy |
Osobní finanční plánování alternativně Finance podniku |
Podnikání a právo |
Statistika alternativně Deskripce, vizualizace a komparace ekonomických dat pro Multimédia |
Účetnictví a daně individuálního podnikatele |
Ostatní povinnosti: | |
4 předměty z angličtiny | 2 zápočty z tělocviku |
Volitelné předměty: | |
3D animace (principy a aplikace) | 3D grafika III (principy herního designu) |
Databáze | Dějiny audiovizuální komunikace pro ekonomy |
Dějiny umění a způsoby estetického prožívání | Informace pro business (v angličtině) |
Kulturní politika, místní a regionální kultura | Multimediální tendr |
Offline média a informační strategie | Online komunikace |
Pokročilá postprodukce digitálních fotografií | Televizní a broadcastové procesy |
Trendy v multimédiích | Trendy v multimédiích 2 |
Trendy v multimédiích 3 | Veřejný sektor a financování v oblasti multimédií |
Webové aplikace | Webové technologie |
XML – Teorie a praxe značkovacích jazyků | Základy demografie |
Uplatnění absolventů
Uplatnění absolventů je na kreativních, koncepčních i manažerských pozicích zejména v malých a středních podnicích. Žádaní jsou v marketingových odděleních, mediálních společnostech, reklamních agenturách nebo IT odděleních orientovaných na uživatelská rozhraní. Neztratí se ani při zakládání vlastních podnikatelských záměrů zejména jako tvůrci obrazového a zvukového obsahu.
Absolvent může nalézt uplatnění v celém řetězci vzniku multimediálního produktu od managementu, marketingu a PR až po jednotlivé odborné kreativní profese:
- Art director, creative director, idea maker,
- Graphic a motion designer, editor,
- Audiovizuální tvůrce a pracovník postprodukce,
- Zvukař, asistent zvuku,
- UX & UI designer, UX researcher,
- Projektový manažer, produkční audiovizuálního studia nebo produkce,
- Communication strategist,
- Specialista digitálního marketingu,
- Specialista offline marketingu,
- Správce sociálních sítí a tvůrce obsahu,
- Zadavatel a hodnotitel multimediálních zakázek,
- Konzultant v oblasti multimediální propagace,
- Fotograf a pracovník fotografické postprodukce.
Návaznost na magisterské programy:
Fakulta informatiky a statistiky aktuálně nenabízí navazující magisterské studium pro absolventy programu Multimédia v ekonomické praxi. Tématu magisterského studia se věnuje článek na Katedře multimédií – Reference magisterských oborů od absolventů multimédií.
Více o studiu na FIS
Chcete zjistit jak funguje systém na FIS VŠE a zorientovat se tady? Nastupujete ze SŠ nebo jiné VŠ? Zde se dozvíte, jak to u nás funguje.
Jaké další informace by se vám ještě mohly hodit? Chcete se dozvědět více o seznamováku, kolejích, studentských spolcích nebo přípravách na přijímací zkoušky? Tady najdete vše co potřebujete.
Přijímací řízení
Fakulta informatiky a statistiky bude pro přijímání vycházet z výsledků testu v rámci Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) organizovaných společností SCIO (zde nazývaným přijímací zkouškou) – test z Obecných studijních předpokladů (OSP)/Všeobecných študijných predpokladov (VŠP). Přijímací zkoušku na tento program nelze prominout.
Přihláška
*) InSIS je informační studijní systém, přes který je možné podat přihlášku.